A Shoprenter által végzett felmérés szerint a magyar webshopok 67%-a előzetesen is forgalomnövekedésre számított a 2023-as év folyamán, mely nem bizonyult téves várakozásnak.
A 719 webáruházat magába foglaló kutatás szerint a hazai e-kereskedelemben számadatai továbbra is folyamatos bővülést mutatnak, amely igazán bíztató a szektor résztvevői számára.
Egyre több webshop (közel 50%) éri el a 10 millió forintos árbevételi határt, az üzletek fele pedig mára már több mint 1000 rendelést szolgál ki évente.
A vállalkozások többsége pozitívan tekint a jövőbe – 67%-uk 2023-ra is növekedést várt. Az előrejelzések 42%-os átlagos bővülést sejtetnek, habár a medián csupán 10%.
A legkelendőbb termékek egyébként (továbbra is) a játék és ajándék, barkács és kert, egészség-wellness, valamint lakberendezés kategóriákból kerülnek ki – a hazai a webáruházak több mint fele foglalkozik ezzel a 4 szegmenssel .
Fizetési megoldások
A fizetési módok terén még mindíg az utánvét, a banki átutalás, és az online bankkártyás fizetés a legnépszerűbb, amit a webáruházak 77%-a kínál. De a szereplők nyitottak az új megoldások – mint például a Google/Apple Pay – felé, főként ha abban a vásárlói elégedettség növelésének lehetőségét látják.
Logisztika és marketing
A szállításban a házhozszállítás dominál, 95%-os elterjedtséggel, de a fixpontos (csomagpontos, -autómatás) átvétel lehetőségét is már a webáruházak 60-65%-a alkalmazza.
A marketing terén a közösségi média, a keresőoptimalizálás, Facebook és Google Ads hirdetések jelentik a legnépszerűbb eszközöket. Az éves marketingköltségvetés átlagosan 4,8 millió forint, a vállalkozások több mint fele pedig házon belül kezeli ezeket a feladatokat.
Kihívások és új stratégiák
A webshopok számára a legnagyobb kihívást az új vásárlók szerzése és a vásárlási gyakoriság növelése jelenti. A megkérdezettek szerint az ügyfélélmény javítása és az újravásárlás ösztönzése kulcsfontosságú. Érdekes módon, 40%-uk mégsem foglalkozik a kosárelhagyókkal.
A kihívásokra főként a vásárlási folyamat egyszerűsítésével, a gyorsabb és rugalmasabb szállítás biztosításával, a személyre szabott ajánlatok megteremtésével igyekeznek reagálni a cégek, melyhez igyekeznek új technológiákat (AI) is igénybe venni.
Az előfizetéses szolgáltatások bevezetése szintén lehetőségeket kínálhat a vásárlói lojalitás növelésére, melynek jelentőséségt szintén egyre több cég ismeri fel.
A kutatásról további részletek: https://nagywebaruhazfelmeres.hu/
Forrás: MT
Fotó: Andrea Piacquadio – Pexels.com